Hoe belangrijk ademen voor ons is wordt duidelijk wanneer je 1-2 minuten je adem probeert in te houden.
Maar niet alleen dát je adem haalt is van levensbelang, maar ook hóe je ademt!

Kijk en luister
Het belang van een goede ademhaling

Lezen
Op adem komen – mijn blog over ademhaling
Dé reden om ademhalingsoefeningen te doen! – een leuk en erg leerzaam blog van Koen de Jong, inclusief een webinar van 45 minuten (facultatief).
Weten we nog wel wat gewoon ademen is? – interessant en erg informatief blog van Stans van der Poel, inspanningsfysiologe en ademhalingstherapeute.
Emoties reguleren – hoe je middels ademhaling invloed kunt uitoefenen op angst, verdriet en boosheid.
Verademing – de invloed van goed ademhalen op ontspanning, beter slapen, meer energie, sneller afvallen.
Wim Hof Methode – hoe je met ademhaling je gehele autonome zenuwstelsel + immuunstelstel optimaal kunt laten functioneren.

Doen
– Drie maal daags 6 minuten – mijn favoriete oefening!
– Ademhalen met hulp van een app?
Installeer op je smartphone een van de bestaande adem apps en ervaar wat het je kan opleveren.
– Ademhalingsoefening: 3-minuten adempauze:

– Ademhalingsoefening: In- en uitademing:

 

– Ademhalingsoefening voor ontspannen buikademhaling
– Ademhaling tijdens het lopen
– Wil je de nodige ondersteuning bij je ademhalingsoefeningen, dan is het programma Tem je brein van Sportrusten een echte aanrader! Gedurende 30 dagen krijg je de nodige tips en videoboodschappen van Koen de Jong die je helpen om optimaal te ervaren wat ademhalingsoefeningen je kunnen opleveren.
– Doe mee met het 100-dagen programma van Sportrusten. Twee maal per dag een hele korte en eenvoudige ademhalingsoefening, ondersteund met een stickervel en een digitaal logboek waar de positieve effecten zichtbaar worden.

Menu